آیا تفاوت کشمش طلایی و بی‌‌هسته تامپسون را می‌دانید؟ کشمش بی‌‌هسته تامپسون که امروز از طعم آن لذت می‌بریم، حاصل تلاش فردی به نام ویلیام تامپسون است. او در سال ۱۸۷۲ میلادی، قلمه‌هایی از یک نهالستان در نیویورک را در مریسویل کالیفرنیا کاشت.

وی سپس قلمه‌هایی را با جان آنستوت به اشتراک گذاشت که باعث شد میلیون‌ها قلمه در سراسر کالیفرنیا توزیع شود. امروزه هزاران هکتار از زمین‌های کالیفرنیا به کشت انگور تامپسون اختصاص داده شده است. بیشتر کشمش‌های معمولی و طلایی که امروزه مصرف می‌کنیم، از نوع تامپسون هستند.

تفاوت کشمش طلایی و بی‌‌هسته تامپسون

  • روش خشک کردن: کشمش تامپسون زیر نور آفتاب خشک می‌شود. در طی فرآیند خشک‌شدن، رنگ انگور قهوه‌ای و سپس سیاه می‌شود.
  • کشمش طلایی: در دستگاه خشک‌کن (دی‌هیدراتور) خشک می‌شود که در آن می‌توان دما و رطوبت را کنترل کرد. برای جلوگیری از سیاه‌شدن آنها از دی‌اکسید گوگرد استفاده می‌شود.
  • بافت: کشمش‌های معمولی سفت و جویدنی هستند، در حالی که کشمش طلایی نرم‌تر و پر آب‌تر است.
  • کشمش طلایی ارگانیک: از انگورهایی به دست می‌آید که کشاورزان در کشت آن‌ها از مواد شیمیایی و آفت‌کش‌های ممنوعه استفاده نکرده‌اند. این نوع کشمش نیز زیر نور آفتاب و بدون استفاده از دی‌اکسید گوگرد خشک می‌شود.

کشمش بی‌‌هسته

انتخاب و نگهداری کشمش ارگانیک

کشمش طلایی ارگانیک انتخابی عالی برای زمانی است که به دنبال یک میان‌وعده سالم برای کودکان و بزرگسالان هستید. هر دو نوع کشمش بی‌هسته تامپسون فواید سلامتی دارند. آن‌ها سرشار از مواد مغذی بوده و همیشه در دسترس هستند.

کشمش تامپسون را می‌توان به صورت جداگانه به‌عنوان میان‌وعده مصرف کرد یا در انواع دستورپخت‌های شیرین و شور استفاده نمود. آشپزها، به ویژه شیرینی‌پزان، برای مصارف آشپزی، استفاده از کشمش طلایی بی‌هسته تامپسون را ترجیح می‌دهند، زیرا این نوع کشمش کمی طعم‌دارتر و پرتر است.

هنگام استفاده از کشمش در پخت‌وپز، سالاد، سس یا سایر غذاها، بهتر است قبل از مصرف آن‌ها را خیس کنید. خیساندن کشمش در آب داغ به مدت ۱۵ دقیقه باعث می‌شود تا آن‌ها پف کنند و برای استفاده در دستور غذا آماده شوند. همچنین می‌توانید کشمش را در مایعات دیگری مانند آبمیوه‌های مختلف خیس کنید.

  • هنگام خرید کشمش ارگانیک، به دنبال گواهی ارگانیک روی بسته‌بندی باشید.
  • کشمش ارگانیک را در جای خنک، خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
  • برای حفظ طعم و کیفیت کشمش، آن را در ظرف دربسته نگهداری کنید.

فواید کشمش طلایی و بی‌‌هسته تامپسون

کشمش طلایی و بی‌‌هسته یک میان‌وعده ایده‌آل و قابل حمل است که می‌تواند سلامت شما را تقویت کند. آن‌ها منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان و آهن هستند و از سلامت قلب، استخوان و دستگاه گوارش پشتیبانی می‌کنند. می‌توانید به راحتی کشمش را با سایر مغزیجات و آجیل‌ها مخلوط کرده و به‌عنوان اسنک (میان‌وعده) مصرف کنید یا در حین مسافرت، آن‌ها را به تنهایی میل نمایید.

  • به عنوان یک میان وعده سالم: کشمش ارگانیک یک میان وعده ایده آل برای کودکان و بزرگسالان است.
  • در انواع دستور پخت: می‌توانید از کشمش ارگانیک در انواع کیک، کلوچه، سالاد، سس و خورش استفاده کنید.
  • به عنوان جایگزین شکر: کشمش ارگانیک طعم دهنده طبیعی و جایگزینی سالم برای شکر در برخی از دستور پخت‌ها است.

کشمش ارگانیک، انتخابی ایده‌آل برای سلامتی شما و محیط زیست است. با مصرف این نوع کشمش، از طعم طبیعی و فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

همیشه می‌توانید مقداری از این میوه خشک خوشمزه را در کشوی میز، کوله پشتی، جعبه غذا، کیف پول یا کمد خود نگهداری کنید تا در صورت نیاز به‌عنوان یک میان‌وعده انرژی‌بخش از آن استفاده نمایید.

فروشگاه ارمغان سبز مفتخر است که کشمش‌های باکیفیت و ارگانیک را از بهترین باغ‌های ایران به شما ارائه دهد که طعم و تازگی بی‌نظیری دارند.