گردو یکی از مغزهای پر خاصیت و محبوب است که می‌توان از آن فرآورده‌های متنوع و خوش طعمی در خانه تهیه کرد. در این مطلب، به بررسی فرآورده‌های گردو در خانه می‌پردازیم و طرز تهیه آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

گردو یکی از پنج مغز برتر از نظر سلامتی و محبوبیت است. گردوی با پوست سفت اگر به درستی نگهداری شود، تا ۶ ماه ماندگاری دارد. بسته‌های گردوی خام نیز تا یک سال قابل نگهداری هستند.

باتوجه به تطبیق‌پذیری بالا و فواید شگفت‌انگیز سلامتی آن، گردو ماده‌ای عالی برای نگهداری در منزل و مصرف در تمام طول سال است.

فرآورده‌های گردو

آرد گردو

تهیه آرد گردو در خانه بسیار ساده است. می‌توانید از این آرد برای تهیه نان، کیک، کلوچه، مافین و سایر محصولات پخته شده در رژیم لاغری یا کتو استفاده کنید. حتی اگر رژیم خاصی ندارید، استفاده از این آرد راهی عالی برای افزایش ارزش غذایی محصولات پخته شده است.

برای تهیه آرد گردو، کافیست گردوها را در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که به بافت پودری نرم برسند، مخلوط کنید.

کره گردو

روش‌های مختلفی برای تهیه کره گردو وجود دارد. ساده‌ترین روش این است که گردوی خام و کمی نمک را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا گردوها روغن پس بدهند و به بافت کره‌ای و صاف برسند.

این فرآیند ممکن است تا ۲۰ دقیقه طول بکشد، بنابراین باید حین کار، گرم شدن غذاساز را کنترل کنید و در صورت نیاز، برای خنک شدن دستگاه، آن را خاموش کنید.

برای طعم و روش متفاوت، می‌توانید قبل از قرار دادن گردوها در غذاساز، آن‌ها را برشته کنید. برای برشته کردن، گردوها را روی سینی فر پخش کنید و به مدت ۷ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۳۵۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

حین برشته شدن مرتباً آن‌ها را چک کنید تا از سوختنشان جلوگیری شود. پس از برشته شدن، گردوها را در غذاساز بریزید و تا زمانی که کرمی شوند، مخلوط کنید. در این مرحله می‌توانید برای طعم بهتر، شربت افرا، دارچین و نمک اضافه کنید و فقط تا حد مخلوط شدن مواد، آن‌ها را با هم ترکیب کنید.

موارد مصرف

گردوی خام با پوست، گردوی خام، کره گردو و آرد گردو از جمله موادی هستند که باید در انبار، یخچال و یا فریزر منزل داشته باشید. از این مواد می‌توان برای تهیه غذاهای اصلی، پیش غذا، دسر و میان‌وعده‌های سالم استفاده کرد.

همچنین می‌توانید آن‌ها را به زیبایی بسته‌بندی کنید و به عنوان هدیه به دوستداران آشپزی یا افرادی که به رژیم غذایی سالم اهمیت می‌دهند، تقدیم نمایید. ابداع روش‌های جدید برای لذت از طعم میوه‌ای و تند گردو کار ساده‌ای است.

گردوی تازه و ارگانیک را از ارمغان سبز تهیه کنید

به دنبال گردوی ارگانیک هستید؟ ارمغان سبز بهترین گزینه برای خرید گردوی تازه و باکیفیت است. ما گردوهایمان را از بهترین باغ های گردو در ایران تهیه می‌کنیم و آن‌ها را با دقت فرآوری می کنیم تا طراوت و طعم طبیعی خود را حفظ کنند.

برای مشاهده محصولات ما و ثبت سفارش، به وب سایت ارمغان سبز  مراجعه کنید.