مغز گردو فراتر از یک غذای مغذی

مغز گردو، این آجیل خوشمزه و مغذی، چیزی فراتر از یک خوراکی ساده است. این دانه که سرشار از چربی‌های سالم، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، فواید بی‌شماری برای سلامتی بدن به ارمغان می‌آورد.

علاقه به گردو به حدی است که در 50 سال گذشته، دانشگاهیان و رهبران تجاری هر سال در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، گرد هم می‌آیند تا در کنفرانسی به بررسی جدیدترین مطالعات در مورد سلامت گردو بپردازند.

در ادامه به برخی از فواید سلامتی گردو که توسط علم پشتیبانی می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

فواید شگفت‌انگیز مغز گردو برای سلامتی

گردو سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

این آجیل مغذی و خوشمزه، دارای بالاترین فعالیت آنتی‌اکسیدانی در مقایسه با سایر آجیل‌های معمولی است.

فعالیت آنتی‌اکسیدانی بالای مغز گردو، از منابع مختلفی سرچشمه می‌گیرد. ویتامین E، ملاتونین و مواد شیمیایی گیاهی به نام پلی فنول، که در پوست کاغذی گردو به وفور یافت می‌شوند، از جمله این منابع هستند.

مصرف گردو می‌تواند به محافظت از کلسترول بد LDL در برابر اکسیداسیون کمک کند. اکسیداسیون LDL، کلسترول را به ذرات مضری تبدیل می‌کند که می‌توانند به دیواره‌های شریان‌ها بچسبند و منجر به بیماری‌های قلبی عروقی شوند.

در یک مطالعه، افراد سالم یک وعده غذایی سرشار از گردو یا یک وعده غذایی سرشار از چربی‌های تصفیه شده مصرف کردند. پس از خوردن غذا، سطح LDL اکسید شده در افرادی که گردو مصرف کرده بودند، به طور قابل توجهی پایین‌تر از افرادی بود که چربی‌های تصفیه‌شده مصرف کرده بودند.

این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف گردو می‌تواند به حفظ سلامت قلب و عروق با محافظت از LDL در برابر اکسیداسیون کمک کند.

جلوگیری از اکسیداسیون LDL به این دلیل سودمند است که LDL اکسید شده می‌تواند در شریان‌های شما جمع شود و منجر به تصلب شرایین شود. تصلب شرایین، که به‌عنوان سخت‌شدن شریان‌ها نیز شناخته می‌شود، می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی شود.

گردو منبع خوبی از امگا 3 است.

در مقایسه با سایر آجیل‌ها، گردو دارای بالاترین میزان چربی امگا‌3 است. هر 28 گرم (1 اونس) گردو، 2.5 گرم چربی امگا‌3 به بدن شما می‌رساند.

اسید آلفا لینولنیک (ALA) نام نوع چربی امگا‌3 موجود در گیاهانی مانند گردو است. از آنجایی که بدن انسان قادر به تولید ALA نیست، مصرف آن از طریق رژیم غذایی ضروری است.

مطالعات مشاهده‌ای نشان داده‌اند که مصرف روزانه یک گرم ALA می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا 10 درصد کاهش دهد.

گردو به ارتقای سلامت روده کمک می‌کند.

روده‌ سالم، سرشار از باکتری‌های مفید و تقویت‌کننده سلامتی است. این باکتری‌ها به هضم غذا، جذب مواد مغذی، تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت کلی بدن کمک می‌کنند.

میکروبیوتای نامتعادل روده می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلفی مانند چاقی، بیماری قلبی، سرطان، التهاب و بیماری‌های روده را افزایش دهد.

خبر خوب این است که ترکیب میکروبیوم بدن شما تا حد زیادی تحت تأثیر رژیم غذایی شما است. با خوردن غذاهای مناسب، می‌توانید به رشد باکتری‌های مفید در روده خود کمک کنید و از سلامت روده و سلامتی کلی خود محافظت کنید.

گردو یکی از بهترین غذاها برای حمایت از سلامت میکروبیوتا و روده است. گردو به دلیل داشتن فیبر، چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها، محیطی ایده‌آل برای رشد باکتری‌های مفید در روده ایجاد می‌کند.

مصرف منظم گردو می‌تواند به افزایش تعداد باکتری‌های مفید در روده، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

گردو معجزه‌ای برای سلامت مغز

شاید شباهت پوسته گردو به یک مغز کوچک اتفاقی باشد، اما مطالعات نشان می‌دهند که این مغز کوچک ممکن است در واقع برای مغز شما مفید باشد.

تحقیقات روی حیوانات نشان داده که اجزای گردو مانند چربی‌های غیراشباع، پلی‌فنول‌ها و ویتامین E ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز کمک کنند.

علاوه بر این، مصرف گردو با بهبود عملکرد مغز در بزرگسالان مرتبط است، از جمله:

  • سرعت پردازش اطلاعات بالاتر
  • انعطاف‌پذیری ذهنی بیشتر
  • حافظه بهتر

گردو همراه شما در کاهش وزن و تقویت حافظه

راز کاهش وزن بی دردسر را با گردو کشف کنید

گردو علاوه‌بر طعم لذیذ و مواد مغذی فراوان، در کاهش وزن نیز به شما کمک می کند. شاید جالب باشد بدانید که تحقیقات نشان می‌دهد بدن ما بخشی از انرژی موجود در گردو را جذب نمی‌کند.

مصرف روزانه اسموتی گردو به مدت پنج روز، موجب کاهش اشتها و احساس گرسنگی شده است. اما فواید گردو به اینجا ختم نمی شود! نتایج امیدوارکننده‌ای در مورد تأثیر مثبت گردو بر سلامت مغز افراد مسن مبتلا به زوال عقل نشان داده است.

طعم سلامتی با گردوی ارگانیک محلی ما!

به دنبال گردوی خوشمزه، ارگانیک و محلی هستید؟ جستجوی خود را پایان دهید!

فروشگاه ما مفتخر است که گردوهای باکیفیت و ارگانیک را از بهترین باغ‌های ایران به شما ارائه دهد که طعم و تازگی بی‌نظیری دارند.